SON ZAMANLARDA ÖRTÜNME ,BAŞÖRTÜSÜ VE TÜRBAN İLE İLGİLİ TARTIŞMALAR ALEVLENMİŞ VE HERKES KENDİ BORUSUNU ÖTTÜRMEYE ÇALIŞMAKTADIR. BENİM BORUM FALAN YOK ALLAH'IN (C.C.) İPİNE SARILARAK ELİMDEN GELEN GAYRET İLE SİZLERE SADECE VE SADECE AYET VE HADİS YOLUYLA BU KONUYU AYDINLATMAYA ÇALIŞACAĞIM
NOT: BAZI ARKADAŞLARIN AYETLERİN BİLE YANLIŞ TEFSİR EDİLEBİLECEĞİ KANISINI DA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK SADECE ELMALILI M.HAMDİ YAZIR HOCA'NIN TEFSİRİNİ KALEM ALIYORUM.
ÖNCE AYETLERDEN BAŞLAYALIM KISA VE ÖZ ÇÜNKÜ AYETULLAH İLE ŞAKA OLMAZ.!
YÜCE RABBİMİZİN MÜSLÜMAN ERKEKLERE ŞU EMRİNİ VERMİŞTİR.
"Mümin erkeklere söyle: Gözlerini harama bakmaktan çeksinler ve ırzlarını korusunlar. Bu, kendileri için daha temizdir." (Nûr 24/30)
YÜCE RABBİMİZİN MÜSLÜMAN KADINLARA ŞU EMRİNİ VERMİŞTİR.
"Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar. Irzlarını korusunlar. Görülmesi tabii olan yerler hariç ziynet yerlerini açmasınlar. Baş örtülerini yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynet yerlerini izin verilenler dışında kimseye göstermesinler. Bir de ayak bileklerine taktıkları gizli süsler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, (önceki kusurlarınızdan dolayı) hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin, umduğunuza nâil olursunuz." Nûr 24/31
VE ELMALILI HOCA'NIN TEFSİRİ DE ŞUDUR:
Bu âyette emredilen şudur: Kadınlar başlarını, saçlarını, kulaklarını, boyunlarını, gerdanlarını ve göğüslerini açık tutmayıp anlatıldığı gibi güzelce örtünsünler. Bunun için onu temin edecek baş örtüsü kullansınlar. Cahiliye (İslâm öncesi) kadınları da hiç baş örtüsü kullanmaz değillerdi. Fakat yalnız enselerini bağlar veya arkalarına bırakırlar, yakaları önden açılır, gerdanları ve gerdanlıkları açık olurdu, ziynetleri görünürdü. İslâm önce açıklığı yasaklamıştır. Sonra, kadınların başlarını örtüp başörtülerini yanları ve göğüsleri üzerine sarkıtmasını emretmiştir. Böylece sadece tesettürün farz oluşu değil, aynı zamanda onun ne şekilde olacağı da gösterilmiştir. Kadın edep ve nezaketinin en güzel ifadesi bundadır. NUR SURESİ 24/31
"Ey peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, evlerinin dışına çıkarken cilbâblarını (dış elbiselerini) üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınması ve incitilmemesi için en uygunudur. Allah çok affedici ve çok esirgeyicidir." Ahzâb 33/59
Cilbâb; bütün bedeni örten elbiseye denir. Kadınların vücutlarını tamamen örttükleri her türlü elbise cilbâb yerine geçer.
EVET KAFASINI ÇALIŞTIRAN VE ALLAH'TAN KORKAN HERKES İÇİN GAYET HASSAS BİR ŞEKİLDE KUR'AN-IN KENDİ ÇİZGİSİNDE AÇIKLAMALAR PASTELEDİM.
ŞİMDİ HADİS-İ ŞERİFLERE GELELİM. BİLİYORSUNUZKİ
AYETTE'TE ŞÖYLE BUYRULUYOR:
Allahü teâlâ, (Allah’a ve Resulüne itaat edin!) buyurduğu gibi, (Allah’a ve Resulüne isyan etmeyin!) de buyuruyor. [Nisa 14, Enfal 13, Tevbe 26, 63, Ahzab 36, Mücadele 5, Haşr 4, Talak 8, Cin 23]
(Resule itaat eden [onun emrine uyan], Allah’a itaat etmiş [onun emrine uymuş] olur.) [Nisa 80]
(Bir işte anlaşamazsanız, bu işin hükmünü Allah’tan [Kur'an-ı kerimden] ve Resulünden [Sünnet-i seniyyeden] anlayın!) [Nisa 59]
(Allah’a ve Resulüne itaat edin, onların emirlerine uyun!) [Enfal 20]
HADİS-İ ŞERİFLER DE ŞÖYLE AMA ÖNCE HADİS-E İNANMAYANLARA YANİ GÜNÜMÜZDEKİ AYETCİLERE ATFOLUNUR.
(Sünnetimi kabul etmeyen benden değildir.) [Müslim]
(Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir.) [Tirmizi]
(Bir zaman gelir "Kur'andan başka şey tanımam" diyenler çıkar) [Ebu Davud]
(Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar olur. Şöyle ki, kendisine benden bir hadis söylenince "Resulullah böyle şey söylemez. Bunu bırak, Kur'andan söyle" derler." [Ebu Ya’la]
ŞİMDİ HADİSLER:
Hz. Âişe (r.ah) anlatır:
Bir gün Hz. Ebû Bekir (R.A.) in kızı Esmâ ince bir elbise ile Resûlullah'ın (s.a.s) huzuruna girmişti, Hz. Peygamber ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:
"Ey Esmâ! Kadın erginlik çağına ulaşınca onun şu yüzü ve elleri hariç diğer yerlerinin görülmesi helâl değildir." Ebû Davud, Libâs, 31. Diğer bir hadiste şöyle buyrulmuştur:
"Sizin hepiniz birer çobansınız ve hepiniz yönettiğiniz kişilerden sorumlusunuz. Erkek ailesinin çobanıdır ve kıyamet gününde onlardan sorumlu olacaktır. Kadın da kocasının evinden ve çocuklarından sorumludur." Buhârî, Ahkâm, 1.
"Çocuğunun senin üzerinde hakkı vardır." Müslim, Sıyâm, 182.
"Kadın örtülmesi gereken bir varlıktır. Kadın dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker (onu günaha nasıl alet edeceğini hesap eder)." Tirmizî, Radâ, 18.
BAŞÖRTÜSÜNDE ÖLÇÜ DE ŞÖYLEDİR (ALINTI)
Baş örtüsü, başı tamamen örtmelidir. Bu örtü, kadının bütün saçlarını, boyun ve göğüs kısımlarını örtecek ve bunlardan hiçbir şey göstermeyecek şekilde olmalıdır. Başa örtülen şeyin maddesi ve şekli kadının maddî durumuna, yaşadığı iklime, alıştığı örfe ve çalıştığı işe göre değişik olabilir. Maksat, örtülmesi gereken yerleri örtmektir. Başörtüsünde dikkat edilecek bir önemli husus, kadının saç şeklini ve modelini belli etmemesidir. Hz. Peygamber (s.a.v), bazı kadınların başlarını örttüğü halde, örtü altındaki saçlarına verdikleri tuhaf şekiller yüzünden lânete uğradıklarını, Ahmed, Müsned, 2/223. bu şekilde kıldıkları namazların bile kabul edilmediğini haber vermiştir. Bezzâr, Müsned, nr. 3015.
Hz. Âişe'nin (r.ah) huzuruna altını gösteren ince başörtülü bir gelin getirilmişti. Onu şöyle uyardı:
"Nûr sûresine inanan bir kadın bunu örtünmez." Başa örtülen şey, sırf erkeklere ait bir giysi olmamalıdır. Bir de diğer bâtıl din veya görüşlerin özel alâmeti olan giysilerden sakınmalıdır. Örtü ile de güzellik gösterisinde bulunmak, dikkat çekmek ve şehveti tahrik etmek mümkündür. Hatta kadın bazan cazibeli bir örtü içinde daha dikkat çekici olabilir. Örtü bunlara alet edilmemelidir. Örtü bir ibadettir. İbâdet Allah rızâsı için yapılmalıdır. Örtü edebince yapılırsa ibadet olur; yoksa âfete dönüşür. Bir kadının kötü niyetli de olsa örtülü olması, iyi niyeti olup açık gezmesinden daha hayırlıdır.
VE SON OLARAK HALEN İNKAR EDEN VE KABUL ETMEYENLERE ŞU AYETİ KERİMEYLE BAŞBAŞA BIRAKIYORUM.
"Ey iman edenler! Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden kendinizi ve ailenizi koruyun." Tahrîm 66/6.